• Uczniowie działają

• Uczniowie naszej szkoły w ostatnim czasie wzięli udział w dwóch akcjach Ministerstwa Edukacji i Nauki. Szkoła pamięta i Szkoła do Hymnu. W ramach pierwszej akcji uczniowie zapalili znicze na nagrobku księdza kanonika Leszka Gościmińskiego, długoletniego proboszcza pochowanego przy kościele parafialnym w Zaborze. W ramach drugiej akcji uczniowie naszej szkoły w dniu 10 listopada o godzinie 11:11 wspólnie odśpiewali Hymn.

• Uroczysty apel z okazji Święta Niepodległości

• Dzień 11 listopada to dla każdego Polaka bardzo ważna data - symbol miłości do Ojczyzny, walki o wolność, symbol wiary i zwycięstwa.

Dla upamiętnienia 104-tej rocznicy, uczniowie z naszej szkoły przygotowali uroczysty apel podczas którego nie zabrakło wierszy i pieśni patriotycznych oraz informacji historycznych.

• Zajęcia kuliarne

• Jutro znowu będzie pomidorowa

Zrobiona z rosołu z wczoraj

Wielki gar stoi w kuchni no zobacz

Trzeba zjeść co się będzie marnowaćI

Klasa 8b tym razem postanowiła ugotować rosół i pomidorową. Do zadania podeszli ambitnie i zrobili nawet domowy makaron. Mniam!

• Jabłuszko pełne snu

• Uczniowie klasy II na lekcjach rozmawiali jakie dary jesień zostawia nam w lasach, ogrodach i sadach. Opowiadali o tym jakie przetwory na zimę robią ich babcie, mamy i ciocie. Bardzo popularne wśród uczniów okazały się przetwory z jabłek. Dlatego w domu zapisywali przepisy na jabłeczniki i szarlotki. Niektórzy uczniowie od teorii przeszli do praktyki. Upiekli ciasta i przynieśli poczęstować koleżanki i kolegów w klasie. Było przepysznie!

• Pamiętamy

• Uczniowie klas I-III nie zapomnieli o patronie szkoły w Dniu Wszystkich Świętych i złożyli kwiaty i znicze przed pomnikiem Jana Pawła II.

• Poznaj Polskę - Warszawa

• Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zaborze złożyła wniosek i otrzymała dofinansowanie Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu "Poznaj Polskę". Dzięki zdobytemu dofinansowaniu uczniowie z klas IV-VII pojechali na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Zwiedzanie w pierwszym dniu wycieczki zaczęliśmy od Cmentarza Wojskowego Powązki. Pan przewodnik opowiadał nam o  niesamowitych obrońcach naszego kraju, którzy nie raz na przestrzeni naszej niełatwej historii musieli stawać w obronie granic naszego państwa. Widzieliśmy groby naszych rówieśników, którym nie dane było cieszyć się dzieciństwem, ale którzy okropności wojny widzieli z pierwszej linii walk. Poza bohaterami wojennymi mieliśmy okazję usłyszeć o wielu znakomitych polskich działaczach społecznych i politycznych, sportowcach, aktorach oraz pisarzach.

Z cmentarza przejechaliśmy autokarem na Stare Miasto, gdzie zaczęliśmy od zwiedzenia Zamku Królewskiego, który przez wiele lat był siedzibą  naszych władców. Była to kolejna okazja do poznania historii nie tylko Warszawy, ale całego naszego kraju.​​​

Z Zamku Królewskiego udaliśmy się na spacer malowniczymi uliczkami Starego Miasta. Odwiedziliśmy Syrenkę Warszawską. Obeszliśmy mury barbakanu i oddaliśmy hołd Małemu Powstańcowi. Pozdrowiliśmy również Króla Zygmunta. Zwiedzanie zakończyliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza, gdzie pali się wieczny ogień.

Zmęczeni i z głowami pełnymi wiedz oraz sercami pełnymi wrażeń udaliśmy się na pyszną kolację do restauracji SOSISER oraz na nocleg w HIT HOTELU.

Wypoczęci i pełni energii rozpoczęliśmy drugi dzień podboju naszej stolicy.

Zwiedzanie zaczęliśmy od muzeum ziemi, gdzie podziwialiśmy wspaniałe okazy minerałów, głazów, a nawet meteorytów. Poznaliśmy historię naszej ziemi. Słuchaliśmy o tym jak powstały kontynenty i jak zmieniała się nasza planet przez miliony lat. Dowiedzieliśmy się jakie kamienie i w jaki sposób wykorzystujemy w codziennym naszym życiu, choćby w budownictwie, ceramice czy jubilerstwie. Obejrzeliśmy film o tym jak powstaje i jak jest pozyskiwany bursztyn.

Dalej udaliśmy się do Łazienek Królewskich. Zaczęliśmy od zobaczenia pomnika Fryderyka Chopina. Pan przewodnik przekazał nam kilka ciekawych faktów z życia tego niesamowitego kompozytora i pianisty. Przechadzając się alejkami podziwialiśmy przepiękne okazy flory i fauny. Doszliśmy do Pałacu na Wodzie, gdzie poznaliśmy historię słynnych Obiadów Czwartkowych.

Na koniec zwiedzania Łazienek udało nam się spotkać dostojne królewskie ptaki, czyli pawie.

Z Łazienek Pan Damian zawiózł nas do Muzeum Świętego Jana Pawła II i Kardynała Stefana Wyszyńskiego, które mieści się w Świątyni Opatrzności Bożej na Warszawskim Wilanowie. Tam mogliśmy odświeżyć sobie wiedzę na temat patrona naszej szkoły, a także poznać historię Polski związaną z Janem Pawłem II i Kardynałem Stefanem Wyszyńskim.

Z Muzeum udaliśmy się Na Stadion Narodowy. Podróż na Stadion dla wielu była nie lada atrakcją, gdyż udaliśmy się tam Warszawskim Metrem. Udało się nam przejechać obydwiema nitkami Metra. Rozmiar stadionu zrobił na nas ogromne wrażenie.

Stadion Narodowy był ostatnim miejscem zwiedzanym przez nas drugiego dnia wycieczki. Ze stadionu udaliśmy się na kolacje do naszej zaprzyjaźnionej restauracji oraz na nocleg. Po drodze zrobiliśmy sobie jeszcze nocną sesję zdjęciową na tle Pałacu Kultury i Nauki.

Ostatni dzień zwiedzania to przede wszystkim połączenie nauki i zabawy. Niewątpliwie jedną z największych atrakcji wycieczki była wizyta w Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy dotknąć nauki własnymi rękoma. Eksperymenty i doświadczenia przedstawiane w Centrum były naprawdę niesamowite. Dużym zainteresowaniem cieszył się Teatr Wysokich Napięć prezentujący działanie elektrostatyczności.

Po wizycie w Centrum udaliśmy się na spacer Bulwarami Wiślanymi. Odwiedziliśmy drugi pomnik Syrenki Warszawskiej i przeszliśmy Mostem świętokrzyskim, który często stanowi tło zdjęciowe dla polskich filmów i seriali.

Cała wycieczka zakończyła się obiadem niespodziankom. Zjedliśmy przepyszne burgery w restauracji NINE'S należącej do Roberta Lewandowskiego. Oprócz przepysznego jedzenia mogliśmy podziwiać zamieszczone w gablotach na ścianach pamiątki związane z najsłynniejszymi polskimi sportowcami. Na koniec Pan Menadżer zorganizował specjalnie dla nas konkurs z nagrodami.

Najedzeni i szczęśliwi udaliśmy się w drogę powrotną do szkoły.

• Zaczarowany ogród

• 19 października na uczniów naszej szkoły czekała fantastyczna niespodzianka. Leroy Merlin Zielona Góra postanowiło ufundować naszej szkole wspaniały ogród. Otrzymaliśmy nie tylko rośliny, ale także wszystko, co potrzebne do założenia ogrodu: ziemię, agrowłókninę, korę, płotek a także narzędzia ogrodnicze. Uczniowie klasy drugiej w asyście kierownictwa sklepów z zachodniej Polsk sadzili drzewka, krzewy, trawy i byliny. Przedstawiciele Leroy Marlin wraz  z uczniami porządkowali także teren wokół pomnika Jana Pawła II, plac zabaw oraz przestrzeń rekreacyjną dla uczniów. Dzięki zaangażowaniu Leroy Merlin nie tylko upiększyliśmy teren wokół szkoły, ale przyczyniliśmy się także do produkcji tlenu oraz stworzyliśmy "stołówkę" dla pszczołowatych.

Serdecznie dziękujemy całemu zaangażowanemu przedstawicielstwu Leroy Merlin, a w szczególności Panu Tomaszowi Wolnickiemu.

• Witamy uczniów klasy pierwszej

• 17 października 2022 r. w naszej szkole odbyła się uroczystość pasowania na ucznia. Jest to szczególny dzień, który na długo pozostanie w pamięci każdego ucznia klasy pierwszej, ponieważ tego dnia pierwszaki oficjalnie zostały przyjęte do grona uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II. Wszystkim pierwszoklasistom życzymy wielu sukcesów na nowej drodze obowiązków szkolnych.

• Zamknięcie drogi

• Szanowni Rodzice,

od poniedziałku nie będzie dojazdu do szkoły od strony Witosa. Wejście do szkoły będzie od Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów. Autobusy będą zatrzymywały się przy ulicy Akacjowej na wysokości przedszkola.

• Apel z okazji Dnia Komisji Edukacji Narodowej

• Komisja Edukacji Narodowej (KEN), pierwsza na ziemiach polskich i w Europie centralnej świecka władza oświatowa, powołana 1773 po rozwiązaniu zakonu miała przejąć prowadzone przez ten zakon szkoły i opracować zasady programowe i organizacyjne nowego systemu szkolnego; reforma szkolnictwa miała stanowić istotne ogniwo reformy państwa, jej celem było wykształcenie pokolenia Polaków świadomych swych obowiązków obywatelskich, wyposażonych w wiedzę użyteczną, opartą na ówczesnych zdobyczach nauki.

Z okazji tego dnia w naszej szkole odbył się krótki apel upamiętniający dokonania Komisji Edukacji Narodowej.

Wszystkim pracownikom oświaty w dniu ich święta składamy najserdeczniejsze życzenia.

• Poznaj Polskę - Wrocław

• Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zaborze złożyła wniosek i otrzymała dofinansowanie Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu "Poznaj Polskę". Dzięki zdobytemu dofinansowaniu uczniowie z klas I-III pojechali w poniedziałek na wycieczkę do Wrocławia.

Żeby zwiedzanie było bardziej atrakcyjne uczniowie wcielili się w małych detektywów i pod okiem pani przewodnik odkrywali tajemnice Wrocławia, zarówno tego dawnego, jak i współczesnego.

Uczniowie odwiedzili między innymi:

• Ostrów Tumski
            • Rynek Starego Miasta z ratuszem i pręgierzem
            • dawne więzienie miejskie
            • Budynki Jaś i Małgosia i kościół Św. Elżbiety
            • stare jatki rzeźnicze
            • Ossolineum

Nie zabrakło także poszukiwania Wrocławskich Krasnali.

Po tak ciężkich poszukiwaniach udaliśmy się na posiłek do restauracji "Kuźnia smaków" gdzie zaserwowano nam gorący, aromatyczny rosół z kury i kaczki oraz przepyszne pierogi ukraińskie.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na jeszcze jedną atrakcję. Odwiedziliśmy magiczne "Kolejkowo" gdzie na interaktywnych makietach podziwialiśmy Wrocław w miniaturze.

To była wspaniała wyprawa :)

• Dzień Nauczyciela

• Klasa 7 postanowiła zaskoczyć swojego wychowawcę.

Zorganizowali imprezę z okazji zbliżającego się Dnia Komisji Edukacji Narodowej.

Wręczyli też wychowawcy fantastyczny upominek.

Wychowawca nie krył wzruszenie. I to nie tylko z powodu prezentu, ale przedze wszystki z tego, jak fantastycznymi i dobrymi ludźmi są jego uczniowie.

Bardzo wam dziękuję :)

• Od ziarenka do bochenka!

• “SZNITKA CHLEBA”

Pszaja ci sznitko chleba

sucho i posmarowano,

chciołbych byś boła zy mnom

co wiecor i co rano.

Na pierwszych w tym roku szkolnym zajęciach kulinarnych uczniowie kl. 8b uczyli się piec chleb. Upiekliśmy chleb pszenny oraz pszenno-żytni z mąki pełnoziarnistej. Dla samku i zdrowia do naszych wypieków dodaliśmy żurawinę, słonecznik oraz pestki dyni. Zapachy ciepłego, świeżego chleba unosił się na całym piętrze:)

• Halo, otwórz oczy!

• Bardzo dziękujemy OSP Łaz za przeprowadzenie w naszej szkole szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Szkolenie maiło formę pokazu połączonego z zajęciami praktycznymi. Zdobyliśmy bardzo cenną wiedzę, dzięki której w razie potrzeby będziemy mogli być może uratować komuś życie.

• Dojazd do szkoły

• Szanowni Rodzice dowożący dzieci do szkoły informujemy, że w związku z trwającymi pracami na ulicy Witosa bezpieczny dojazd do szkoły jest od strony boiska. Należy jechać ulicą Akacjową, następnie wzdłuż boiska, przejechać przez PSZOK i wjechać na plac za szkołą. Drzwi od strony dawnego gimnazjum są otwarte i tamtędy mogą wchodzą dzieci do szkoły. Bardzo proszę ze względów bezpieczeństwa korzystać z tego wejścia.

• Godziny pracy

• W zakładce INFORMACJE O SZKOLE zamieszcone zostały godziny pracy Pedagoga, Psychologa, Logopedy oraz godziny odbywania się zajęć Korekcyjno-kompensacyjnych.

• Zajęcia dodatkowe

• Informujemy, że w szkole odbywają się następujące zajęcia dodatkowe:

Język polski dla Ukraińców (p.Monika Rogal)  - poniedizałek 1 i 2 lekcja, wtorek 7 lekcja, środa 2 lekcja, piatek 1 lekcja.

Zajęcia wyrównawcze kl. 1 (p.Anna Dobrowolska) - poniedziałek 5 lekcja.

Zajęcia wyrównawcze kl. 2 (p.Kamil Matras) - poniedziałek 5 lekcja.

Zajęcia wyrównawcze kl. 3 (p.Beata Piwowarska ) - środa 5 lekcja.

Zajęcia rozwijające kl. 1-3 (p.Beata Piwowarska) - piątek 5 lekcja.

Zajęcia wyrównawcze z matematyki kl. 4 (p.Elżbieta Matras) - środa 6 lekcja.

Zajęcia wyrównawcze z matematyki kl. 5 (p.Iwona Kuczer) - piątek 6 lekcja.

Zajęcia wyrównawcze z matekatyki kl. 8a i 8b (p.Kamil Matras) - środa 7 lekcja (co 2 tygodnie).

Zajęcia wyrównawcze z j.polskiego kl. 5 (p.Agnieszka Przybył) - wtorek 6 lekcja.

Gimnastyka korekcyjna kl. 1-3 (p.Jarosław Korczowski) - poniedziałek 6 lekcja i piątek 5 lekcja.

Kółko plastyczne (p.Katarzyna Kawka) - poniedziałęk 7 lekcja.

Kółko muzyczne (p.Wojtek Żabicki) - środa 7 lekcja i piątek 8 lekcja.

Kółko kulinarne kl. 8b (p.Kamil Matras) - środa 7 i 8 lekcja (co 2 tygodnie).

Kółko sportowe kl. 1-3 (p.Jarosław Korczowski) - wtorek 5 lekcja.

Zajęcia projektowe (p.Roman Walenciak) - czwartek 8 i 9 lekcja (do godz. 16.00).

SKS (p.Jarosław Korczowski - wtorek 7 lekcja.